OK 🙂 Nazwa moja 🙂

Książeczki powstały w ciągu terapii. Z konieczności. Kilka razy pisałam Wam, że dzieci lubią czytać o konkretnych rzeczach. Dlatego teraz jest konkretna opowieść. Zadaniem dziecka jest przeczytać tekst i odpowiedzieć na pytania.

Przykładowa strona z książeczki wygląda tak:

2014-11-03 21.31.22

w miejsce kropek wstawiamy imię dziecka.

Zadaniem malucha jest przeczytać tekst. Jeżeli jeszcze nie potrafi czyta mama/tata. Po przeczytaniu tekstu mama/tata pyta:
1. Kto to?
2. Co robi Emil?
3. Co robi Ama?
4. Kogo wita Ama?
5. Co woła Emil?

Dopiero po odpowiedzeniu na te pytania odwracamy stronę…2014-11-03 21.31.30

Rysunek jest sprawdzianem. Dobrze przeczytałeś? Tak? To brawo!! To Emil i Ama. Ama wita i Emil wita. Emil woła „Halo!”

Czytanie „spreparowanych” w ten sposób książeczek uczy czytania ze zrozumieniem. Rysunek jest zrozumieniem tekstu. 🙂 A dlaczego na rysunku są kosmici? (znooooowu) Bo ja nie potrafię malować ludzi! 🙂

A specjalnie dla Was na dole jeszcze kilka przykładowych stron:

2014-11-03 21.31.36

Przykładowe pytania:
1. Co robi Emil?
3. Kto je banana?
3. Kto lubi owoce?
4. Jaka jest Ama?

i rysunek:

2014-11-03 21.31.44

2014-11-03 21.32.12

Przykładowe pytania:
1. Co lata koło Emila i Amy?
2. Co woła Emil?
3. Co woła Ama?
4. Kto się boi?
5. Czego boi się Ama?

i rysunek…

2014-11-03 21.32.19

🙂

I jak? Podobają Wam się choć trochę moje książeczki? 😀
Podpowiem Wam, że chłopcom na terapii bardzo.. dziewczynkom trochę mniej 😛

 

Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress