Nie wiem, czy pamiętacie, ale dawno dawno temu (2 lata!!!) pisałam o loteryjkach. Ogółem ostatnio zrobiły się dość popularne w sieci, ale znane są od lat wszem i wobec. Loteryjki pomagają nam ćwiczyć analizę i syntezę wzrokową.

Ale nie o loteryjkach tylko dzisiaj będzie. Dzisiaj będzie o sylabach z ŁA.

Przypominam, że mniejszym dzieciom sylaby wprowadzamy przez kontekst, czyli nie „ŁA jak Łania”, ale „zobacz duch krzyczy ŁA!”2015-04-23 11.35.08

Po zapoznaniu młodzieży z kontekstem pokazujemy jej kartoniki z sylabkami i prosimy, żeby odnalazła takie same na obrazku. Każdą sylabę nazywamy – my albo dziecko.

– Tak, to ŁY! A to, co to?
– …” „A gdzie takie samo?
– Tu
– Brawo! A pamiętasz, co słonko mówiło?
– ŁE, bo mu lody nie smakowały..
– Brawo! To ŁE.2015-04-23 11.50.24

Po przeczytaniu sylabek, bawię się z dzieckiem w prostą loteryjkę. Znajdź…

2015-04-23 11.39.59A na koniec? A na koniec łatwizna 🙂

2015-04-23 12.09.29

Prawda, że łatwizna?

Jeśli macie ochotę na obrazek kontekstowy, to delikatnie przypominam, że publikowałam go na FB w lutym 🙂 Możecie go pobrać nawet, jeśli nie macie konta na FB 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress