Kolejny wpis z serii Uczę czytania z Głoską i Bebe.
Czas na kolejną samogłoskę 🙂 I tym razem na tapecie. I Edzia, co skacze przez kamienie i z radością krzyczy „I”.
Zresztą sami zobaczcie.
Instrukcja jest taka.
- Powiedz: To Edzia. Edzia skacze przez kamienie: i
- Zapytaj: Co mówi Edzia?
- Pokaż dziecku pozostałe obrazki (A, U) i zapytaj o nie.
- Pokaż dziecku planszę z pojedynczą literą i powiedz: TO i.
- Pokaż dziecku planszę i poproś, by wyszukało i pośród kresek.
- Poproś, by dziecko zakolorowało A na żółto, U na czerwono, a i na zielono.
- Zapytaj: CO TO? I czytajcie każdą samogłoskę. Pokazuj je palcem – swoim lub dziecka.
- UWAGA!
- NIE mów to A jak arbuz, U jak ula itp.
- NIE używaj słowa LITERKA
Cały plik (z dodatkowymi ćwiczeniami) można przez 24 godziny pobrać TUTAJ 🙂
Akcja odbywa się w ramach akcji
Pani Kasiu, a dlaczego w tym poście „i” jest pisane małą literą, a we wcześniejszych dwóch postach głoski „A” oraz „U” są zapisane wielką literą? Ma to znaczenie? Dziękuję śliczne za wyjaśnienie!
Bo nad I chciałam mieć kropkę 🙂 Więcej tu http://blog.centrumgloska.pl/2014/06/oczy-dlaczego-wielkie-litery/
Mamunia: To Edzia. Edzia skacze przez kamienie: i.
Mamunia kontynuuje: Co mówi Edzia?
Dziecię: I spadnie i sie zrani i co powie? AU!
Dziecię ma rację, ale gdyby kozka nie skakała to by smutne życie miała 🙂
dlaczego nie należy mówić a jak arbuz itd?
http://blog.centrumgloska.pl/2015/01/a-jak-arbuz/