Cześć 🙂
W piątek odpuściłam sobie całkowicie Internet i zostawiłam Was z czwartkowym IDZIE. Ale już wracam. I przed Wami kolejna lekcja. Tym razem ŚPI na tapecie.
Obrazek, jak zawsze, namalowała dla Was Kasia Warpas.
Instrukcja, jak zawsze prosta 😉
- Pokaż dziecku obrazek. Powiedz: Edzia śpi.
- Zapytaj: co robi Edzia?
- Pokaż dziecku planszę. Powiedz: Śpi.
Dziecię zauważyło, że w słowach „STOI”, „SIEDZI” itd. brakuje kropek nad „i”. I pyta dlaczego. Ha?
Bo mamusia musi je markerem dorysować, ha? 😛
Dziecię samo dorysowało z własnej inicjatywy, ha 😛 Ale dalej pyta dlaczego nie ma kropki i teraz mamusia jest w kropce, ponieważ nie wie, co ma odpowiedzieć, ha 😉
Bo Kasia nie ma czasu na dorysowywanie kropek, to raz.
A dwa – dla starszych dzieci musi być bez kropek. 🙂
A jak dziecie ma problem i wyrazow globalnych zapamietac nie moze, coz matka ma zrobic? Walkowac Siedzi i Stoi do skutku (na rowne sposoby) i reszty nie pokazywac? Samogloski i ciagi samoglosek sa ok, ale reszta nie idzie. Onomatopeje tez mialysmy z tylu drewnianych puzzli w ksztalcie zwierzatek. Potrafila przyniesc, ale do tego, zeby sama przeczytala to nigdy nie doszlo.. Ratunku!
Tak 🙂
No to powiem dziecięciu, że będzie miała kropki, jak będzie większa, a teraz to niech się bawi w dorysowywanie 😉