Ok :))

O czytaniu ze zrozumieniem dla maluchów jeszcze będzie, obiecuję.

Póki co – dla dzieci starszych (i ich terapeutów/rodziców) :))

O co chodzi tłumaczyć pewnie nie muszę – zadanie jest proste – trzeba umieć czytać ze zrozumieniem. Jak przekonać młodzież do czytania ze zrozumieniem, a nie „bylejak”?

Mój sposób to zagadki. Zazwyczaj działa.

Przy czym zaznaczam lojalnie, że nie chodzi o zagadki takie o! Smoka Obiboka dla maluchów! Nie! tego się prawdziwa młodzież nie tknie! ;))

Mam kilka zagadek przygotowanych dla młodzieży, zazwyczaj związane są one w jakiś sposób z kierunkami, bo jak wiemy – dysleksja to nie tylko problem czytania ze zrozumieniem, ale także problem z orientacją w przestrzeni.

Na początek wrzucam tzw. lajcik :))

Zadanie znalezione gdzieś w starych książeczkach z zagadkami.

  1. Potem lecimy trochę trudniej.




Ponieważ zdjęcie jest średniej jakości, to od razu Wam przepiszę tekst:

1. Podkreśl dom Adama, który jest tuż

po lewej od domu, który jest dwa domy 

na prawo od domu, który jest trzy domy

na prawo od domu, który jest dwa domy

na lewo od domu, który jest tuż po prawej

od fioletowego domu.

2. Zakreśl kołem dom Ewy, który jest dwa

domy na prawo od domu, który jest dwa

domy na prawo od domu, który jest tuż po

lewej od domu, który jest cztery domy po

prawej od domu, który jest tuż na lewo od

pomarańczowego domu.

A potem przechodzimy do najtrudniej: do zadań z matematyki z treścią. W zależności od klasy :)))

4 bociany w 2 godziny łapią 8 żab. Ile potrzeba bocianów, by w 1 godzinę schwytać 80 żab?

Komentarze

  1. Hm… zadanko matematyczne to pryszcz w porównaniu z tym drugim z domami. Nawet nie próbuję go rozwiązać bo oczopląsu dostałam 🙂
    Monika

  2. Spróbuję niebawem, ale czy masz pomysł na zrozumienie pytań?
    U nas wygląda to tak: ja zadaje pytanie, a Bartek zamiast odpowiadać powtarza pytanie. Uczę więc go tez odpowiedzi, ale wystarczy zapytać inaczej i już nie wie co powiedzieć ( napisać).

  3. Tabele z pytaniami na górze a odpowiedzi w kolumnie – za każdym razem czytasz i pytanie i odpowiedz. Takie schematyczne tabele (kilka) wczoraj u mnie na blogu. Tu tez fajnie jak dziecko wejdzie w rolę nauczyciela; „teraz Ty mnie uczysz!!”
    Potem: zabawa pacynkami i zamiana ról!!!! Raz Ty jesteś koniem i zadajesz pytania a np. żaba odpowiada i potem zamiana ról.
    A czy dziecko wcześniej zadawało pytania?
    Nauka zamiany ról wydaje sie tu kluczowym zadaniem!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress