Symboliczne historyjki obrazkowe to już wyższa szkoła jazdy. Dlaczego „symboliczne”?? Bowiem nie ma na nich ludzi, są same przedmioty. I na podstawie tychże przedmiotów trzeba ułożyć historię.

Przykład? Hmm…


rys. 1. pomarańcza i szklanka
rys. 2. szklanka z połową soku pomarańczowego i pół pomarańczy
rys. 3. pusta szklanka (brudna) i skórka z pomarańczy.
O czym nam mówi taki zestaw obrazków? Ano o tym, że ktoś miał ochotę na świeżo wyciskany sok z pomarańczy. I że sobie takowy zrobił i wypił… Niby proste, ale dla dzieci – niekoniecznie. Zwłaszcza tych, które mają problem z myśleniem symbolicznym.. Bo niby jak się zrobił sok, skoro na obrazku NIKT go nie robił? No jak?? 🙂 

Albo jak ułożyć w kolejności takie obrazki?




Niełatwe, nie?


Dlatego takie myślenie – myślenie symbolami trzeba z dziećmi ćwiczyć. Na przykład po to, żeby kiedyś umiało odczytać „na szybko” znak drogowy czy komunikat pisany piktogramem. 

O tym, jak uczyć przechodzenia z konkretu do symbolu pisałam już 🙂
Jak ćwiczymy historyjki obrazkowe symbolami, jeśli dziecko już samo pojęcie symbolu ma?
Banalnie jak zawsze:)
Przygotuj zestaw zdjęć lub obrazków bez osób, np. zdjęcie więdnącego kwiatka, konewki i kwiatka w pełni. Potem poproś dziecko, aby ułożyło zdjęcia we właściwej kolejności. Pamiętaj tylko o tym, że przy układaniu dziecko MUSI mówić, co się na tym obrazku dzieje, np. „Kwiatek więdnie, mama podlewa kwiatek i on jest znowu piękny.”
A powyższe obrazki powinny być ułożone w tej kolejności 🙂
Dlaczego?
Ano dlatego 😀
ZATEM: Miłego dnia!! ::))))

ps. kilka zdjęć ściągniętych z:
a) www.forumromanum.com
b) www.bazakolejowa.pl
c) www.autocentrum.pl
d) www.wydawnictwo-pik.pl

Komentarze

  1. omg, myslalam ze sama focilas ale mi pory dnia nie graly… a co to tekstu – jak zawsze dobrze prawisz:)
    b.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress