Już dawno miałam o dwuznakach pisać, ale zawsze rodziło się tysiąc innych ważniejszych tematów. Ale dzisiaj są! Wreszcie ich czas.

W języku polskim mamy kilka dwuznaków. Zaliczamy do nich SZ, RZ, CZ, DŻ, CI, NI, SI, ZI, DŹ oraz CH. Mamy także trójznak DZI.

Jak wprowadzamy dwuznaki?

Tak samo jak wszystkie inne sylaby. Wprowadzam CZ. Dwuznaki SZ, RZ i CH są już wprowadzone.

1. Najpierw w kontekście.
Czekoladowy potwór ma ochotę na czekoladki. 

CZEKOLADOWY POTWÓR

Zauważcie, że CZ jest zakreślone pętlą. Oznacza to, że czytamy je jak jedną głoskę.

Pomarańczowa czekoladka nazywa się CZE, zielona CZÓ itp. 

2. Wycinamy potwora i czekoladki. Mieszamy je.

Daj potworowi CZE, a teraz CZA.

3. Identyfikacja – gdzie taki sam?

CZEKOLADA CZ

Należy wyciąć kolorowe czekoladki. Połóż czekoladkę CZE na takiej samej.

4. I na koniec w ramach utrwalenia proponuję czytankę. Znowu dwuznaki zaznaczone 🙂

smok CZ

Pamiętajcie, żeby po każdym zdaniu/dłuższym akapicie pytać dziecko, o czym przeczytało 🙂

Nie ma komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress