Dzisiaj mam dla Was kolejną pomoc logopedyczną. Znacie zadania z analizy i syntezy wzrokowej, prawda? Dość łatwo jest je znaleźć na Głosce (menu: zabawy/teoria zabaw/analiza i synteza). Pamiętajmy, że analiza i synteza wzrokowa to jedna z podstawowych funkcji poznawczych warunkujących naukę czytania i pisania u dzieci. Dzieci, u których ta funkcja jest zaburzona napotykają trudności w rozpoznawaniu sylab, całych wyrazów. Mają problemy z odróżnieniem liter podobnych np. [C] i [Ć], [l], [ł], [t].Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej to, mówiąc mniej naukowym językiem, umiejętność rozłożenia obrazu na czynniki pierwsze, a potem złożenie go na nowo. Stymulowanie analizatora wzrokowego wpływa na pozostałe funkcje poznawcze.

A teraz pokażę Wam trudniejszą wersję tej układanki.

Dlaczego trudniejsza? Bo na kole 🙂 I w sumie tylko tym się różni od tradycyjnej.

Popatrzcie:

1. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

a) kolorowym

– dwuelementowym

2015-02-17 10.28.49 2015-02-17 10.29.06

– czteroelementowym

2015-02-17 10.30.15

– ośmioelementowym

2015-02-17 10.35.02

Koguta można układać na dwa sposoby:
1. Normalnie, z ośmiu części
2. Łatwiej – ja układam dowolnych pięć kawałków, a dziecko tylko uzupełnia pozostałymi trzema.

2015-02-17 10.34.14

b) czarno-białym

– dwuelementowym

2015-02-17 10.31.59

– czteroelementowym

2015-02-17 10.33.14

2. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematyczny

a) dwukolorowym

2015-02-17 10.37.19 2015-02-17 10.37.38

Koło do układania ma dwie wersje – na pierwszej są namalowane „średnice działowe”, tak jak na zdjęciu wyżej, na drugim ich nie ma. To koło gładkie, bez linii jest trudniejsze, dlatego przeznaczone jest dla dzieci starszych.

A u mnie powoli tworzą się nowe obrazki 🙂

2015-02-17 13.02.21

Podoba Wam się? 🙂

Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress