Dzisiaj mam dla Was kolejną pomoc logopedyczną. Znacie zadania z analizy i syntezy wzrokowej, prawda? Dość łatwo jest je znaleźć na Głosce (menu: zabawy/teoria zabaw/analiza i synteza). Pamiętajmy, że analiza i synteza wzrokowa to jedna z podstawowych funkcji poznawczych warunkujących naukę czytania i pisania u dzieci. Dzieci, u których ta funkcja jest zaburzona napotykają trudności w rozpoznawaniu sylab, całych wyrazów. Mają problemy z odróżnieniem liter podobnych np. [C] i [Ć], [l], [ł], [t].Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej to, mówiąc mniej naukowym językiem, umiejętność rozłożenia obrazu na czynniki pierwsze, a potem złożenie go na nowo. Stymulowanie analizatora wzrokowego wpływa na pozostałe funkcje poznawcze.
Dlaczego trudniejsza? Bo na kole 🙂 I w sumie tylko tym się różni od tradycyjnej.
Popatrzcie:
1. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym
a) kolorowym
– dwuelementowym
– czteroelementowym
– ośmioelementowym
Koguta można układać na dwa sposoby:
1. Normalnie, z ośmiu części
2. Łatwiej – ja układam dowolnych pięć kawałków, a dziecko tylko uzupełnia pozostałymi trzema.
b) czarno-białym
– dwuelementowym
– czteroelementowym
2. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematyczny
a) dwukolorowym
Koło do układania ma dwie wersje – na pierwszej są namalowane „średnice działowe”, tak jak na zdjęciu wyżej, na drugim ich nie ma. To koło gładkie, bez linii jest trudniejsze, dlatego przeznaczone jest dla dzieci starszych.
A u mnie powoli tworzą się nowe obrazki 🙂
Podoba Wam się? 🙂
Pewnie!
Podoba-)
Jakim cienkopisem/ markerem Pani rysuje?(chodzi mi o konkret)
Schneider Xtra Dokument, a potem poprawiam mazakiem czarnym, ale nie zawsze 🙂