O trudnościach w odróżnianiu sylab z pierwszego i drugiego paradygmatu pisałam już nie raz. Jednak cały czas docierają do mnie głosy, że nadal nie wiecie jak radzić sobie w przypadku bardzo opornego dziecka… że maluch już rok uczy się odróżniania i nadal klapa. Tak, są takie dzieci.

Może wtedy warto wtedy poczynić tak:

1. Na początku dajemy dziecku oba paradygmaty razem, ale odróżnione od siebie kolorem tła. Kontrastującym kolorem.

PAiMA1

2. Stopniowo łagodzimy kontrast

PAiMA2

3. Przechodzimy do kolorów jednej barwy

PAiMA3

4. Coraz bardziej przybliżamy się w odcieniach

PAiMA4

5. By docelowo dziecko czytało z obrazków jednakowej barwy?

PAiMA5

Sposób wypróbowałam na kilkorgu dzieciach. Działa, głownie dlatego, że opiera się w dużej mierze na „oszukaniu” prawej półkuli mózgu.

Co o tym myślicie? 🙂

Komentarz

  1. Przy pierwszym dziecku Pani wpis na temat paradygmatów ma i pa bardzo nam pomógł i ruszyliśmy dalej. to było jakiś rok temu, synek już płynnie czyta. Z córeczką to wszystko jeszcze przed nami, ma 3 lata i jesteśmy na samogłoskach i wyrazach dźwiękonaśladowczych, ten wpis na pewno nam się niedługo przyda! Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress