Witam Was serdecznie w wirtualnej rzeczywistości. Udało mi się skombinować (tak, skombinować to w tym przypadku bardzo dobre słowo) jakiś internet, więc mam dla Was nowy wpis. Ale wprost nie mogę się doczekać regularnego blogowania z normalnym internetem.

Jednak do rzeczy 🙂

Kategoryzacje: co na lato? co na zimę? to jedne z najczęstszych kategoryzacji językowych. Najczęściej przedstawiane są jako pojedyncze kartoniki z ubraniami, do tego chłopczyk lub dziewczynka i dziecko ma zadecydować, które ubrania nadają się na lato/zimę. Wersja druga to zbiór takich ubrań na kartce i zadaniem dziecka jest otoczenie linią rzeczy na lato/zimę. Banalnie proste dla nas, dość trudne dla dzieci. Dzisiaj pokażę Wam dokładnie te same kategoryzacje tylko zrobione troszkę inaczej. Polecenie też będzie lekko inaczej brzmiało 🙂

Do przygotowania potrzebowałam trzech plastikowych przezroczystych kubków i mazaków. Fakt, ja mam mazaki do malowania po szkle, ale tak naprawdę wystarczą zwykłe normalne, tyle że obrazek trzeba potem spryskać lakierem do włosów 🙂

2015-07-08 19.38.18

Na pierwszym kubku maluję chłopca:) Chociaż to, że to chłopiec widać tylko po fryzurze.

2015-07-08 19.43.33

Następnie kubek z chłopcem wsadzam w drugi kubek….

2015-07-08 19.43.45

.. i na tym zewnętrznym maluję: dżinsy, spodnie długie, spódniczkę (i tu jednocześnie domalowałam długie włosy) i krótkie spodenki.

2015-07-08 19.53.51

Potem w kubek z chłopcem wsadziłam trzeci kubek i zaznaczywszy sobie kształt ramion od wewnątrz na zewnątrz namalowałam: bluzkę, marynarkę i dwie bluzki z krótkim rękawem.

2015-07-08 20.35.09

Wkładam kolejno: chłopca w kubek z bluzkami i tę kombinację w kubek ze spodniami. Całość wygląda tak (w środku zielona kartka, bo inaczej źle wychodziły zdjęcia).

2015-07-08 20.36.52

Dziecko obracając wewnętrznym kubkiem zmienia bluzki chłopcu, a wewnętrznym – dolną część ubrania. Mogę spokojnie wziąć kubki na zajęcia i zapytać: jakbyś ubrał chłopca dzisiaj? A kiedy pada deszcz? A w zimie? Choć pewnie trzeba by dorysować jeszcze kubek z butami i kurtkami 🙂 Ale co to dla nas? Zabawa jest o tyle fajniejsza od zwykłej kategoryzacji kartkowej, ze można manipulować kubkami, bawić się nimi. A to dzieci lubią. To co? Może spróbujecie? 🙂

PS. Sam pomysł na użycie kubków to oczywiście inspiracja internetowa 🙂

PS2. Jak Wam się podoba nowe Głoskowe tło? ;P

Nie ma komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress