Nie było mnie przez calutki tydzień w Hamburgu. Można mi zazdrościć 🙂 Można nawet powiedzieć, że wiele czasu spędziłam na lenieniu się. A konkretniej na zwiedzaniu „obcego” miasta. Pisząc „obcego” mam na myśli: nie swojego, nie tego, które już znam. Ale, że ja podły pracoholik (w dodatku uzależniony od pisania tego bloga) jestem to, przy okazji zwiedzania, co rusz jakieś fotki robiłam i nawet – od czasu do czasu – wrzucałam na Facebooka. Fotki pt. „Jak ćwiczyć z dzieckiem, kiedy zwiedzam obce miasto.” W zabawie i w trasie.

1. Każde miejsce ma w sobie coś niepowtarzalnego. W Bolonii na cześć Galvaniego są to żaby. Żaby można spotkać wszędzie, ale trzeba je naprawdę umieć wypatrywać. Dlatego zabawa pt. „Znajdź żabę” nie dość, że obudzi w dziecku ciekawość przyglądania się światu, to jeszcze nauczy analizować i syntezować to, co widzi.
Starszaka można „zmusić” do poszukania informacji: dlaczego żaby. 🙂

2014-06-15 11.32.502. Idziemy dalej, zwiedzamy kolejny fragment miasta. Dziecko się nudzi albo i nie.. w zależności od dziecka i rodziców 🙂 Ale nam w głowie się tłucze – „analiza wzrokowa”… jak ćwiczyć? Hmm.. a może po prostu zapytać na ulicy malucha: „Czego tu brakuje?”

2014-06-16 09.21.37Inna bajka, że na analizę i syntezę wzrokową, to ćwiczeń jest bardzo dużo… np. w punkcie następnym

3. Kolejne ćwiczenie analizy i syntezy. Chwila odpoczynku na placu zabaw? Młode wygonione po huśtawkach, ślizgawkach? Potrzebujecie czegoś spokojnego? Wykorzystajcie skarby natury i wyobraźnię. „Ułóż tak jak ja!”

2014-06-20 12.36.03Oczywiście ćwiczenie można wykonać na dwa sposoby. Po pierwsze dziecko układa ten sam wzór pod wzorem rodzica, a po drugie – rodzic układa, robi zdjęcie, pokazuje dziecku, burzy i dziecko układa z pamięci, ewentualnie wspomagając się zdjęciem. Wersja trudniejsza, ale więcej ucząca.

4. Grafomotoryka na wakacjach? Oczywiście. Znajdź drogę z punktu do punktu poruszając się tylko po ulicach. Plan miasta ogólnie dostępny we wszystkich punktach informacji turystycznej 🙂

2014-06-16 13.25.355. Sekwencje na białym i brązowym cukrze w kawiarni

2014-06-17 10.03.056. I zaraz potem szybciutkie kategoryzacje 🙂

2014-06-17 10.02.437. A na koniec: komiks na serwetkach 🙂 Zabawy są dwie. Dziecko albo pisze, albo czyta komiksik 🙂

2014-06-20 12.40.19(kamyk, żeby serwetka nie odfrunęła, a to brązowe na dole, to moja sukienka).

I co? Prawda, że to wszystko proste? 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress